Vijesti

Stotine prijava pokazuju da i u krizi hrvatski iznajmljivači ne posustaju

By 27 svibnja, 2021 11 travnja, 2022 No Comments

Odmah nakon objave kako je krenula još jedna sezona akcije Najiznajmljvač, redakcija Novoga lista bila je zasuta velikim brojem prijava. Očigledno, s velikim se zanimanjem iščekivalo akciju koja je 2019. godine na djelovanje i natjecanje pokrenula više od tisuću najboljih privatnih iznajmljivača iz čitave Hrvatske. S obzirom da sama akcija ne donosi materijalnu korist, ne računamo li u to objavljivanje desetak reportaža podijeljenih prema teritorijalnom principu, u kojima se uz informaciju o posjetu daju i određeni doživljaji prigodom obilaska pojedinog objekta, odaziv je tim značajniji. Iznajmljivači su naprosto uočili da je riječ o sustavu koji vodi najutjecajniji novinski medij kad je u pitanju hrvatski turizam.

Da nije riječ o samohvali, dokazuju i službeni podatci Društva za zaštitu autorskih prava novinara što djeluje unutar ZAMP-a, a koji pokazuju da se među dvadeset najcitiranijih hrvatskih novinara u 2020. godini, iz svih sektora, nalazi i dvoje novinara Novog lista koji prate turizam. K tome, sasvim je jasno da kad iza nekog medijskog projekta stanu hrvatska Vlada, odnosno njezino Ministarstvo turizma i sporta i Hrvatska turistička zajednica koja predstavlja krovnu organizaciju svih hrvatskih zajednica takvog tipa, onda je jasno da su i parametri postavljeni u analizi, procjeni i ocjeni najboljih iznajmljivača apsolutno profesionalni. Oni koji ne podliježu ničemu osim najvišim profesionalnim standardima.

​Beskompromisna kvaliteta

​Broj prijava koji je pristigao nakon samog otvaranja natječaja pokazuje kako je unatoč velikom zastoju zbog pandemije koronavirusa, a riječ je o pošasti što traje već 15 mjeseci, sustav privatnih iznajmljivača hrvatskog turističkog sektora ostao vrlo čvrsto na crti beskompromisnog razvoja prema najvišim standardima kvalitete. Istina, jasno je da nam se prijavljuju oni što istinski imaju što pokazati, pa se samim time nalaze u zoni četiri ili pet zvjezdica, no takav je »pokret kvalitete« moguće pratiti već niz godina. Hrvatski su se iznajmljivači, potaknuti i statističkim podatcima o odličnoj korelaciji između kvalitete i broja dana ispunjenosti, odlučili na – investiranje. Na podizanje kvalitete. Istina, u tisućama i tisućama apartmana, kuća za odmor i turističkim sobama koji prema propozicijama ulaze uz naš natječaj ima i onih koji su ostali u nekim prošlim vremenima, no opći trend podizanja kvalitete je itekako zamjetan. Njemu snažno doprinose i ovakve akcije jer upravo je medijska prezentacija ona koja na svjetlo dana, pred oči desetaka tisuća čitatelja izvlači one najbolje. One koji postaju uzor i svim drugima.

Kako smo rekli, odmah smo nakon objave bili zasuti ponudama kandidata koji svoje objekte predlažu unutar točno zadane forme kako bismo ih u međusobnoj analizi mogli izdvojiti u veliko finale. Veseli da se prijavilo mnoštvo apartmana i kuća za odmor, dok su sobe još uvijek u nešto manjem broju.

​Prijave su pristigle iz svih jadranskih županija – Istarske, Primorsko-goranske, Ličko-senjske, Zadarske, Šibensko-kninske, Splitsko-dalmatinske te Dubrovačko-neretvanske.
Uz »prvu crtu do mora«, što se smatra najdohodovnijim i najizgrađenijim dijelom hrvatskog turističkog prostora, sve je zamjetniji i broj prijava što dolaze iz onih dijelova »morskih« županija što se nalaze desecima kilometara udaljeni od mora. I dok smo na kontinentalnu Istru u tom smislu navikli, broj prijava iz srca Like, ne nužno s plitvičkog prostora, kao i zaleđa Dalmacije pokazuju da smo svi zajedno na – pravom putu.

Ono što dodatno veseli, velika se većina prijavljenih drži visokih ekoloških principa, ponajviše po pitanju čuvanja resursa – energije i vode – kao i maksimalnog čuvanja prirodnih ljepota. Iznimnu emancipaciju i valorizaciju svojih tradicijskih posebitosti pokazuju iznajmljivači iz Ravnih kotara kao i prostora između Šibenika i Drniša, a istinski bi nas obradovao i veći broj prijava s područja Imotske krajine koja je također učinila turistički iskorak od »sedam milja«.

Ma naprosto – javite se. Svi, iz svih dijelova Hrvatske. Nema ni pedlja Lijepe naše koji uz maštovitost i kvalitetu neće izazvati oduševljenje gostiju. Bilo inozemnih, bilo onih domaćih koji kao da su upravo u vrijeme pandemije i znatno smanjenih mogućnosti putovanja u inozemstvo opet pronašli – Hrvatsku!

​Sve aktivniji »kontinent«

​Akcija je naišla i na jako dobar prijem u kontinentalnom dijelu Hrvatske. Prednjače one iz središnjih predjela kao što je to Karlovačka županija, ali mnogo ih je i s područja koji objedinjavaju Zagreb i njegova županija, potom Krapinsko-zagorska i Varaždinska te naposljetku Međimurska županija. Javlja se i istok Hrvatske, posebno osječko-baranjski prostor, a ovim bismo putem pozvali, na neki način i ohrabrili iznajmljivače s područja koji povezuje Slavoniju sa središnjom Hrvatskom. Riječ je o prelijepim područjima u kojima je turizam poznat dulje od stoljeća – istaknimo samo daruvarsko-pakračko područje – kao i krajeve središnje Slavonije koja uz čitav niz prirodnih ljepota, u Kutjevu krije i jednu od najsnažnijih vinskih scena Lijepe naše.

​Prijavite se, usporedite se, osvojite priznanje. Izmjera s konkurencijom uvijek podiže kvalitetu.

Kao što vam je i poznato, vremena za prijave ima, no da biste olakšali rad žiriju koji iz stotina i stotina prijava treba izabrati njih desetak posto kako bismo ih u finalnom natjecanju posjetili te se sami uvjerili u njihovu kvalitetu. Ali i njihovu »kemiju« te svakako »emociju«. Ne čekajte zadnje rokove.
Sam finalni obilazak na red dolazi nakon središnjeg dijela sezone, dakle u rujnu kako bismo u listopadu proglasili najbolje.

Napomena

Objavljene fotografije nasumično su odabrane među brojnim dostavljenim prijavama na ovogodišnji natječaj NAJBOLJI IZNAJMLJIVAČI.