Zadovoljni? Jesmo, itekako smo zadovoljni. Ne brinemo ni ove godine, kao ni ostalih poslovno uobičajenih godina, o srpnju i kolovozu iako to jesu najbolji turistički mjeseci, već smo prije svega posvećeni popunjenju predsezone i posezone. Fokusirani smo dakle u ovom trenutku na rujan i listopad u kojima, istina, imamo još nekoliko »rupa«, ali da, čini nam se kako je ovogodišnja sezona dobra, kako se vraćamo prema rezultatima iz 2019. godine, prema vremenima u kojima se bilježio permanentni rast turističkog prometa.
Istaknula nam je to Maja Nikšić Radić, vlasnica Ville Lente u Dobrinju, točnije u Gornjoj Hlapi koja se nalazi po prilici dva kilometra ispod općinskog središta, i jednako toliko udaljena od morske obale u Solinama.
Briga o posezoni
– Ovo nam je deveta sezona od kako se bavimo turizmom na ovoj lokaciji i oduvijek smo i više nego zadovoljni prometom. Radimo i usred zime, iznajmljujemo i u periodu od Božića do sv. Tri kralja, a od proljeća do kasne jeseni u najvećoj smo mjeri imali dovoljno posjetitelja, zaključila je Nikšić Radić.
S obzirom da je akcija »Najiznajmljivač« Novoga lista i Hrvatske turističke zajednice uz podršku Ministarstva turizma zašla u kolovoz, što znači da će se uskoro definirati i lista konačnih finalista u tri kategorije – apartmani, kuće za odmor i sobe – krenuli smo u reportažni zapis o zadovoljstvu iznajmljivača u još jednoj »kovidalnoj« turističkoj sezoni. Želja nam je bila saznati kako se posluje u ovim izvanrednim okolnostima, odnosno istražiti koliki je stupanj zadovoljstva domaćih iznajmljivača s turističkim kretanjima u Hrvatskoj. Od velike nam je pomoći bila činjenica da se naša tema ispreplela s izvješćem ministrice turizma Nikoline Brnjac o prvih sedam hrvatskih turističkih mjeseci koji su donijeli i više nego dobre, skoro iznenađujuće rezultate.
– Dosadašnji rezultati u 2021. godini pokazatelj su kako unatoč pandemiji, uz dobru pripremu i suradnju svih dionika u turizmu, Hrvatska može biti sigurna i uspješna turistička destinacija. Trendovi su veoma dobri i odlične su bile najave za kolovoz i posezonu. Naime, u posljednjem tjednu srpnja ostvarili smo rezultate koji su 90 posto onih koji smo imali u srpnju rekordne 2019. godine. U samom srpnju ove godine s nekih tržišta kao što su Poljska i Češka ostvarujemo rezultate čak i bolje nego li u srpnju 2019. godine. To nam daje za pravo da budemo optimistični, ali i oprezni i odgovorni, pridržavamo se epidemioloških mjera te time održavamo status najsigurnije destinacije na Mediteranu, istaknula je ministrica Brnjac.
Dodajmo stoga i podatke. U Hrvatskoj je u srpnju 2021. godine ostvareno 3,7 milijuna dolazaka i 25 milijuna noćenja, odnosno 47 posto više dolazaka i 33 posto više noćenja nego u istom razdoblju protekle godine. Pri tome su strani turisti ostvarili 21,6 milijuna noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 3,3 milijuna noćenja. Podaci su to sustava e-Visitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru. U usporedbi s rezultatima 2019. godine, u srpnju ove godine ostvareno je 80 posto dolazaka i 81 posto noćenja ostvarenih u srpnju 2019. godine.
Još uvijek nedostižna 2019.
Villa Mea u Velom Dolu nedaleko Križišća, na putu prema Driveniku i Crikveničkoj rivijeri, u vlasništvu je Josipa i Nenada Šlosara. Njima smo se obratili s nekoliko pitanja, također u cilju dobivanja jasnije slike o turističkim kretanjima ove, 2021. godine.
Prvo se dakako odnosilo na informaciju koliko su zadovoljni ovogodišnjom sezonom?
– Zadovoljni smo svakako, bolja je nego lanjska, ali kako nam se čini, zbog jako loše predsezone i neizvjesne posezone, 2019. godina je još uvijek – nedostižna, istaknuli su Šlosar.
Zanimalo nas je koliko su gosti zadovoljni svojim objektom, posebno po pitanju »safe stay« programa zaštite?
– I ovaj je odgovor vrlo jednostavan. Pogledate li naše ocjene i recenzije, shvatit ćete kako su i u tome turisti prepoznali sve naše vrijednosti na čemu smo im zahvalni, poručili su nam zaključno.
S obzirom da je zadnjih godina iznimno uočljivo kako objekti više kategorije, s četiri ili pet zvjezdica lakše osvajanju kontakt s gostima, kako su naprosto bolje popunjeni, pitanje koje smo uputili Šlosarima bilo je jedno od indikativnijih za dobivanje uvida u smjer kretanja hrvatskog turizma: držite li da je rang objekta, što je moguće viša kategorija, presudan za dobro poslovanje u kriznim vremenima?
– Ne mislimo tako. Važni su urednost, čistoća i opremljenost objekta, pristupačnost domaćina te korektna cijena za pruženo, istaknuli su nam zaključno Josip i Nenad Šlosar.
Zadnjih godina, a posebno je to bilo jasno naznačeno kad su se Dani hrvatskog turizma 2019. godine uz supokroviteljstvo pet slavonskih županija održali u Osijeku, Vinkovcima i Vukovaru, iznimno se mnogo pažnje posvećuje razvoju kontinentalnog turizma. Kako dakle nakon COVID-a turistički diše varaždinski kraj? Ako je na moru bilo teško, ali su zato prvi dani kolovoza ipak pokazali da je oporavak sve bliži, kako je na – kontinentu? Najbolji odgovor na ta pitanja potražili smo na za to jako dobroj adresi – kući za odmor Bitoševje čiji je u Klenovniku vlasnik Danica Car.
– Ova sezona je uspješnija nego prošlogodišnja, ali već godinama u našoj kući za odmor bilježimo uzlazni trend u broju noćenja i posjeta gostiju za što su naravno zaslužni predivna lokacija, sadržaji, naš trud i sva ulaganja u posjed i u kuću svih ovih deset godina koliko se bavimo turizmom. Uostalom, to potvrđuju i izvanredne ocjene i osvrti gostiju, naglasili su nam u Bitoševju.
I kod njih su gosti zadovoljni sa standardima koji se odnose na program Safe stay.
– Gosti su prezadovoljni lokacijom, mirom, tišinom i predivnom prirodom koja okružuje našu kuću, a uređenje interijera kuće i održavanje okućnice držimo na najvišem nivou. Nositelji smo oznake »safe stay«, te time jamčimo gostima poštivanje i provođenje zdravstvenih i sigurnosnih preporuka u Hrvatskoj, naglašava Car.
S obzirom da se u slučaju njihove kuće radi o lijepom objektu smještenom na »bajkovitoj« lokaciji kojoj su oni dodali iznimno mnogo sadržaja, zanimalo nas je koliko je za opće zadovoljstvo gostiju važna kategorizacija objekta.
Kategorija povezana sa sadržajima
– Nije presudna kategorija, ali nosi sa sobom neke određene sadržaje. Dobra priča, dobra lokacija i naravno profesionalnost i gostoljubivost itekako su prepoznati kod naših gostiju, definirali su nam u Bitoševju, kući za odmor smještenoj na sjeverozapadnim područjima Varaždinske županije, na lokaciji kojoj je sve blizu – autoceste, Slovenija, Krapinsko-zagorska županija, dakle na mjestu do kojeg se lako dolazi, a zauzvrat dobiva iznimni sklad prirode itekako potreban za vraćanje ravnoteže u ovim nimalo jednostavnim vremenima.
I na kraju – zaključimo s mislima Kristjana Staničića, direktora Hrvatske turističke zajednice.
– Iznimno dobri rezultati i trendovi turističkog prometa u srpnju, ali i dosadašnjem dijelu godine posljedica su vrlo dobre pripreme sezone od cjelokupnog turističkog sektora, ali i činjenice da je naša zemlja najsigurnija turistička destinacija na Mediteranu. U odnosu na rekordnu 2019. godinu trenutno se nalazimo na oko 63 posto rezultata, a najave za kolovoz, ali i rujan su također vrlo dobre. Međutim, daljnji će tijekovi i rezultati ponajviše ovisiti o nama samima i epidemiološkoj situaciji u zemlji pa i ovom prilikom pozivamo sve na daljnje odgovorno ponašanje i pridržavanje propisanih epidemioloških mjera kako bismo osigurali nesmetano odvijanje turističkog prometa u tjednima koji su pred nama, istaknuo je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
Istra rekordnoNajviše je turističkih noćenja ostvareno u Istarskoj (6,7 milijuna), Splitsko-dalmatinskoj (4,7 milijuna) i Primorsko-goranskoj županiji (4,7 milijuna). Zatim slijede Zadarska (4,3 milijuna noćenja), Šibensko-kninska (1,9 milijuna) i Dubrovačko-neretvanska županija (1,5 milijuna). Promatrajući rezultate destinacija, najviše je noćenja u srpnju ostvareno u Rovinju (909.000 tisuća), Viru (856.000) i Poreču (734.000). Gledano prema tržištima, u srpnju najveći broj noćenja ostvarili su strani gosti iz Njemačke (4,4 milijuna), Slovenije (3,7 milijuna), Poljske (2,4 milijuna), Češke (2 milijuna) i Austrije (1,9 milijuna). Prema vrsti smještaja najviše noćenja ostvareno je u objektima u domaćinstvu, kampovima i hotelima. |
Vode NijemciU prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatskoj ostvareno je 6,3 milijuna dolazaka i 36,9 milijuna noćenja, odnosno čak 51 posto više dolazaka i 39 posto više noćenja nego u prvih sedam mjeseci 2020. godine. Pri tome su u Hrvatskoj najviše noćenja ostvarili gosti iz Njemačke (6,8 milijuna), Slovenije (5,2 milijuna) i Poljske (3,3 milijuna). Najviše je turističkih noćenja ostvareno u Istarskoj (10,3 milijuna), Primorsko-goranskoj (6,8 milijuna) te u Splitsko-dalmatinskoj županiji (6,6 milijuna), dok su najpopularnije destinacije bile Rovinj s 1,6 milijuna noćenja, Poreč (1,2 milijuna) i Vir (1,1 milijun). |