Vijesti

Nakon teške lanjske godine, val optimizma preplavio iznajmljivače

By 11 kolovoza, 2021 11 travnja, 2022 No Comments

Zadovoljni? Jesmo, itekako smo zadovoljni. Ne brinemo ni ove godine, kao ni ostalih poslovno uobičajenih godina, o srpnju i kolovozu iako to jesu najbolji turistički mjeseci, već smo prije svega posvećeni popunjenju predsezone i posezone. Fokusirani smo dakle u ovom trenutku na rujan i listopad u kojima, istina, imamo još nekoliko »rupa«, ali da, čini nam se kako je ovogodišnja sezona dobra, kako se vraćamo prema rezultatima iz 2019. godine, prema vremenima u kojima se bilježio permanentni rast turističkog prometa.
Istaknula nam je to Maja Nikšić Radić, vlasnica Ville Lente u Dobrinju, točnije u Gornjoj Hlapi koja se nalazi po prilici dva kilometra ispod općinskog središta, i jednako toliko udaljena od morske obale u Solinama.

​Briga o posezoni

– Ovo nam je deveta sezona od kako se bavimo turizmom na ovoj lokaciji i oduvijek smo i više nego zadovoljni prometom. Radimo i usred zime, iznajmljujemo i u periodu od Božića do sv. Tri kralja, a od proljeća do kasne jeseni u najvećoj smo mjeri imali dovoljno posjetitelja, zaključila je Nikšić Radić.

S obzirom da je akcija »Najiznajmljivač« Novoga lista i Hrvatske turističke zajednice uz podršku Ministarstva turizma zašla u kolovoz, što znači da će se uskoro definirati i lista konačnih finalista u tri kategorije – apartmani, kuće za odmor i sobe – krenuli smo u reportažni zapis o zadovoljstvu iznajmljivača u još jednoj »kovidalnoj« turističkoj sezoni. Želja nam je bila saznati kako se posluje u ovim izvanrednim okolnostima, odnosno istražiti koliki je stupanj zadovoljstva domaćih iznajmljivača s turističkim kretanjima u Hrvatskoj. Od velike nam je pomoći bila činjenica da se naša tema ispreplela s izvješćem ministrice turizma Nikoline Brnjac o prvih sedam hrvatskih turističkih mjeseci koji su donijeli i više nego dobre, skoro iznenađujuće rezultate.

– Dosadašnji rezultati u 2021. godini pokazatelj su kako unatoč pandemiji, uz dobru pripremu i suradnju svih dionika u turizmu, Hrvatska može biti sigurna i uspješna turistička destinacija. Trendovi su veoma dobri i odlične su bile najave za kolovoz i posezonu. Naime, u posljednjem tjednu srpnja ostvarili smo rezultate koji su 90 posto onih koji smo imali u srpnju rekordne 2019. godine. U samom srpnju ove godine s nekih tržišta kao što su Poljska i Češka ostvarujemo rezultate čak i bolje nego li u srpnju 2019. godine. To nam daje za pravo da budemo optimistični, ali i oprezni i odgovorni, pridržavamo se epidemioloških mjera te time održavamo status najsigurnije destinacije na Mediteranu, istaknula je ministrica Brnjac.

Dodajmo stoga i podatke. U Hrvatskoj je u srpnju 2021. godine ostvareno 3,7 milijuna dolazaka i 25 milijuna noćenja, odnosno 47 posto više dolazaka i 33 posto više noćenja nego u istom razdoblju protekle godine. Pri tome su strani turisti ostvarili 21,6 milijuna noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 3,3 milijuna noćenja. Podaci su to sustava e-Visitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru. U usporedbi s rezultatima 2019. godine, u srpnju ove godine ostvareno je 80 posto dolazaka i 81 posto noćenja ostvarenih u srpnju 2019. godine.

Još uvijek nedostižna 2019.

Villa Mea u Velom Dolu nedaleko Križišća, na putu prema Driveniku i Crikveničkoj rivijeri, u vlasništvu je Josipa i Nenada Šlosara. Njima smo se obratili s nekoliko pitanja, također u cilju dobivanja jasnije slike o turističkim kretanjima ove, 2021. godine.
Prvo se dakako odnosilo na informaciju koliko su zadovoljni ovogodišnjom sezonom?
– Zadovoljni smo svakako, bolja je nego lanjska, ali kako nam se čini, zbog jako loše predsezone i neizvjesne posezone, 2019. godina je još uvijek – nedostižna, istaknuli su Šlosar.
Zanimalo nas je koliko su gosti zadovoljni svojim objektom, posebno po pitanju »safe stay« programa zaštite?
– I ovaj je odgovor vrlo jednostavan. Pogledate li naše ocjene i recenzije, shvatit ćete kako su i u tome turisti prepoznali sve naše vrijednosti na čemu smo im zahvalni, poručili su nam zaključno.

S obzirom da je zadnjih godina iznimno uočljivo kako objekti više kategorije, s četiri ili pet zvjezdica lakše osvajanju kontakt s gostima, kako su naprosto bolje popunjeni, pitanje koje smo uputili Šlosarima bilo je jedno od indikativnijih za dobivanje uvida u smjer kretanja hrvatskog turizma: držite li da je rang objekta, što je moguće viša kategorija, presudan za dobro poslovanje u kriznim vremenima?
– Ne mislimo tako. Važni su urednost, čistoća i opremljenost objekta, pristupačnost domaćina te korektna cijena za pruženo, istaknuli su nam zaključno Josip i Nenad Šlosar.

Zadnjih godina, a posebno je to bilo jasno naznačeno kad su se Dani hrvatskog turizma 2019. godine uz supokroviteljstvo pet slavonskih županija održali u Osijeku, Vinkovcima i Vukovaru, iznimno se mnogo pažnje posvećuje razvoju kontinentalnog turizma. Kako dakle nakon COVID-a turistički diše varaždinski kraj? Ako je na moru bilo teško, ali su zato prvi dani kolovoza ipak pokazali da je oporavak sve bliži, kako je na – kontinentu? Najbolji odgovor na ta pitanja potražili smo na za to jako dobroj adresi – kući za odmor Bitoševje čiji je u Klenovniku vlasnik Danica Car.

– Ova sezona je uspješnija nego prošlogodišnja, ali već godinama u našoj kući za odmor bilježimo uzlazni trend u broju noćenja i posjeta gostiju za što su naravno zaslužni predivna lokacija, sadržaji, naš trud i sva ulaganja u posjed i u kuću svih ovih deset godina koliko se bavimo turizmom. Uostalom, to potvrđuju i izvanredne ocjene i osvrti gostiju, naglasili su nam u Bitoševju.

I kod njih su gosti zadovoljni sa standardima koji se odnose na program Safe stay.
– Gosti su prezadovoljni lokacijom, mirom, tišinom i predivnom prirodom koja okružuje našu kuću, a uređenje interijera kuće i održavanje okućnice držimo na najvišem nivou. Nositelji smo oznake »safe stay«, te time jamčimo gostima poštivanje i provođenje zdravstvenih i sigurnosnih preporuka u Hrvatskoj, naglašava Car.
S obzirom da se u slučaju njihove kuće radi o lijepom objektu smještenom na »bajkovitoj« lokaciji kojoj su oni dodali iznimno mnogo sadržaja, zanimalo nas je koliko je za opće zadovoljstvo gostiju važna kategorizacija objekta.

​Kategorija povezana sa sadržajima

– Nije presudna kategorija, ali nosi sa sobom neke određene sadržaje. Dobra priča, dobra lokacija i naravno profesionalnost i gostoljubivost itekako su prepoznati kod naših gostiju, definirali su nam u Bitoševju, kući za odmor smještenoj na sjeverozapadnim područjima Varaždinske županije, na lokaciji kojoj je sve blizu – autoceste, Slovenija, Krapinsko-zagorska županija, dakle na mjestu do kojeg se lako dolazi, a zauzvrat dobiva iznimni sklad prirode itekako potreban za vraćanje ravnoteže u ovim nimalo jednostavnim vremenima.
I na kraju – zaključimo s mislima Kristjana Staničića, direktora Hrvatske turističke zajednice.

– Iznimno dobri rezultati i trendovi turističkog prometa u srpnju, ali i dosadašnjem dijelu godine posljedica su vrlo dobre pripreme sezone od cjelokupnog turističkog sektora, ali i činjenice da je naša zemlja najsigurnija turistička destinacija na Mediteranu. U odnosu na rekordnu 2019. godinu trenutno se nalazimo na oko 63 posto rezultata, a najave za kolovoz, ali i rujan su također vrlo dobre. Međutim, daljnji će tijekovi i rezultati ponajviše ovisiti o nama samima i epidemiološkoj situaciji u zemlji pa i ovom prilikom pozivamo sve na daljnje odgovorno ponašanje i pridržavanje propisanih epidemioloških mjera kako bismo osigurali nesmetano odvijanje turističkog prometa u tjednima koji su pred nama, istaknuo je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

Istra rekordno

​Najviše je turističkih noćenja ostvareno u Istarskoj (6,7 milijuna), Splitsko-dalmatinskoj (4,7 milijuna) i Primorsko-goranskoj županiji (4,7 milijuna). Zatim slijede Zadarska (4,3 milijuna noćenja), Šibensko-kninska (1,9 milijuna) i Dubrovačko-neretvanska županija (1,5 milijuna). Promatrajući rezultate destinacija, najviše je noćenja u srpnju ostvareno u Rovinju (909.000 tisuća), Viru (856.000) i Poreču (734.000). Gledano prema tržištima, u srpnju najveći broj noćenja ostvarili su strani gosti iz Njemačke (4,4 milijuna), Slovenije (3,7 milijuna), Poljske (2,4 milijuna), Češke (2 milijuna) i Austrije (1,9 milijuna). Prema vrsti smještaja najviše noćenja ostvareno je u objektima u domaćinstvu, kampovima i hotelima.

 

Vode Nijemci

U prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatskoj ostvareno je 6,3 milijuna dolazaka i 36,9 milijuna noćenja, odnosno čak 51 posto više dolazaka i 39 posto više noćenja nego u prvih sedam mjeseci 2020. godine. Pri tome su u Hrvatskoj najviše noćenja ostvarili gosti iz Njemačke (6,8 milijuna), Slovenije (5,2 milijuna) i Poljske (3,3 milijuna). Najviše je turističkih noćenja ostvareno u Istarskoj (10,3 milijuna), Primorsko-goranskoj (6,8 milijuna) te u Splitsko-dalmatinskoj županiji (6,6 milijuna), dok su najpopularnije destinacije bile Rovinj s 1,6 milijuna noćenja, Poreč (1,2 milijuna) i Vir (1,1 milijun).